زیست شناسی
زیست شناسی
 
قالب وبلاگ
نويسندگان
آخرين مطالب
لینک دوستان

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان  زیست شتاسی و آدرس zist.shfadaei.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





 بزرگترین نیلوفرهای آبی در آمازون در جنوب امریکا وجود دارند که قطر برگ آنها حتی به دو متر هم می رسد.

این نیلوفرهای آبی قادر به تحمل وزن چند ده کیلوگرم هستند که نظیر این ویژگی ها در هیچ جای دنیا دیده نشده است.






 

ادامه مطلب
[ سه شنبه 28 آذر 1391برچسب: عکس ,نیلوفر آبی, برکه نیلوفر غول اسا, ] [ 9:27 قبل از ظهر ] [ فدائی ]


گياهان همانند ساير موجودات زنده، حياتي منحصر به فرد دارند و مثل ساير موجودات از اعمال حياتي بهره‌مندند. آنها مانند ديگر موجودات، آب و غذا و اكسيژن مصرف

ادامه مطلب
[ سه شنبه 28 آذر 1391برچسب:گل دهی, رمز گل دهی, ] [ 9:25 قبل از ظهر ] [ فدائی ]


ممکن است به زودی،‌ گیاهان آپارتمانی جای کنترل‌های پلاستیکی و صفحه کلیدهای اضافی را بگیرند.


کافی است گیاه خود را به شکل خاصی نوازش کنید تا صدای تلویزیون بلندتر شود یا دمای خانه خنک‌تر. حتی می‌توانید آن را وارد بازی خود کنید!


ادامه مطلب
[ سه شنبه 28 آذر 1391برچسب:صدای تی وی, برگ گیاه, نوازش برگ وافزایش صدا, ] [ 9:23 قبل از ظهر ] [ فدائی ]



مطالعات جدید نشان می دهد مورچه ها از انسان ها بسیار باهوش ترند و در علم ریاضی از انسان ها توانایی بیشتری دارند.


ادامه مطلب
[ سه شنبه 28 آذر 1391برچسب:هوش, مورچه ها, ] [ 9:11 قبل از ظهر ] [ فدائی ]
HPV یک گروه بزرگ از ویروس هاست که سبب ایجاد عفونت پوستی می شود. معمولا HPV سبب رشد سلول های نامنظم یا زگیل در روی پوست می شود. امروزه بیش از 60 نوع از انواع HPV شناخته شده است. تعدادی از این ویروسها توسط تماسهای جنسی و معدودی هم توسط تماس های غیر جنسـ ی منتقل می شود. در روش منتقله از راه جنسی که بسیار شایع تر است این ویروس ممکن است سبب سرطان و یا تغییرات زمینه ساز سرطان شود.

ادامه مطلب
[ سه شنبه 28 آذر 1391برچسب:عکس,زگیل,ویروس, , ] [ 9:9 قبل از ظهر ] [ فدائی ]
در زیر عدسی میكروسكوپ می توان به آسانی دنیای ویروس ها و باكتری ها را مشاهده كرد. این موجود میكروسكوپی با میلیون ها گونه كه هر یك دارای عوارض خاصی به روی موجودات دیگر هستند، از بیماری های ساده گرفته تا مرگبارترین بیماری ها، تنها یك عامل دارند.



ادامه مطلب
[ سه شنبه 28 آذر 1391برچسب:تصاویر,ویروس,دنیای ویروس, ] [ 9:6 قبل از ظهر ] [ فدائی ]

ناف انسان پناهگاه مناسبی برای زندگی بیش از دو هزار و 300 گونه باکتری مختلف محسوب می‌شود. گروهی از محققان هفت دانشگاه آمریکا در طرحی مشترک و با آنالیز 60 نمونه گرفته شده از بند ناف انسان موفق به شناسایی بیش از دو هزار و 300 گونه مختلف باکتری شدند. «راب دان» زیست شناس دانشگاه


ادامه مطلب
[ سه شنبه 28 آذر 1391برچسب:باکتری,ناف, ] [ 9:2 قبل از ظهر ] [ فدائی ]
 


پزشکی - در فضولات انسانی سلول‌های دفع شده زیادی وجود دارند. دانشمندان دریافته‌اند که این سلول‌ها می‌توانند منبع قدرتمندی از سلول‌ها برای بررسی بیماری‌ها باشند و موجب اجتناب از برخی از مشکلات ناشی از استفاده از سلول‌های بنیادی شوند.


ادامه مطلب
[ سه شنبه 28 آذر 1391برچسب:مغز,عکس, سلول بنیادی,چینی ها, نمونه ادرار, ] [ 9:0 قبل از ظهر ] [ فدائی ]
نتايج تحقيقات صورت گرفته توسط محققان آلماني و آمريكايي نشان مي‌دهد، سلول‌هاي بنيادي مي‌توانند جايگزين بافت مرده قلب در اثر انسداد عروق در موش‌هاي جوان شوند، اما اين سلول‌ها عملكرد مشابهي در بدن حيوانات بالغ نداشتند. «مايكل كوتليكوف» نويسنده

ادامه مطلب
[ سه شنبه 28 آذر 1391برچسب:ترمیم قلب, سلول بنیادی,بافت مرده قلب, ] [ 8:54 قبل از ظهر ] [ فدائی ]
محققان آمریکایی به تازگی موجودی عجیب و غریب را درون پیله‌ای ۲۰۰ میلیون ساله در قطب جنوب کشف کردند.
به گزارش سرویس علمی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، موجود عجیب گرفتار در این میکروفسیل باستانی، یک جانور با بدنی بطول ۲۵ میکرون و هسته نعل اسبی شکل است که در اواخر دوره تریاس

ادامه مطلب
[ سه شنبه 28 آذر 1391برچسب:عکس, موجودی عجیب, بیله وموجودی عجیب, ] [ 8:52 قبل از ظهر ] [ فدائی ]

 

تولید نسل جدید آنتی بیوتیک ها، با الهام از «قورباغه در شیر»


 

محققان دانشگاه مسکو به منبع بالقوهای از آنتی بیوتیک در پوست قورباغه قهوهای روسیه دست یافتند که میتواند منجر به تولید نسل جدید داروی آنتی بیوتیک شود.


ادامه مطلب
[ سه شنبه 28 آذر 1391برچسب:انتی بیوتیک,قورباغه, شیر قورباغه وانتیبیوتیک, ] [ 8:40 قبل از ظهر ] [ فدائی ]
عجیب‌ترین طوطی جهان نوعی نادر و کمیاب از طوطی است که پرواز نمی‌کند و تنها ۱۲۷ عدد از آن در جهان موجود است.
آنچه که مشاهده می‌کنید تصویر یکی از نادرترین انواع طوطی‌های جهان به نام «کاکابو» است که تنها در نیوزلند زندگی می‌‌کند و نسل آن به شدت در معرض خطر انقراض قرار دارد، به گونه‌ای که تنها ۱۲۷ عدد از آن در جهان وجود دارد.


ادامه مطلب
[ چهار شنبه 15 آذر 1391برچسب:عکس, عجیب ترین طوطی جهان, ] [ 11:54 قبل از ظهر ] [ فدائی ]
یک ماهیگیر 53 ساله انگلیسی یک ماهی عجیب صید کرده که از سه گونه ماهی مختلف تشکیل شده است!
"مارک سایر" هنگامی که این ماهی را در آب دید فکر میکرد که این ماهی یک "گلد فیش" عادی است اما هنگامی که آنرا صید کرد در کمال تعجب متوجه شد که این ماهی دارای سر ماهی "روچ"، بدن و دم "گلد فیش" و باله ماهی "بیریم" است.


 

این ماهی که وزن آن اندکی کمتر از یک کیلوگرم وزن دارد؛اوایل ماه جاری در منطقه "کمبریج" انگلیس صید شده است.
[ چهار شنبه 15 آذر 1391برچسب:عکس, عجیب ترین ماهی دنیا, ] [ 11:53 قبل از ظهر ] [ فدائی ]


لگد زدن یا جفتک پراندن، یکی از خطرناک‌ترین ابزارهای دفاعی جانورانی مانند الاغ، شترمرغ و زرافه است؛ اما قوی‌ترین لگد متعلق به گورخر است که با یک ضربه کاری می‌تواند یک شیر نر ۲۲۰ کیلویی را از پای درآورد.

گورخرها برخلاف ظاهر آرامی که دارند، جزو خطرناک‌ترین موجودات آفریقا به شمار می‌روند. آنها در هر لگد می‌توانند تا ۱۵هزار نیوتن نیرو معادل وزن جسمی ۱٫۵ تنی اعمال کنند. با چنین نیرویی می‌توان یک سکه را خم کرد یا بزرگ‌ترین استخوان بدن انسان را شکست. لگد گورخر می‌تواند یک انسان ۷۵ کیلوگرمی را تا ارتفاع ۳ متری به بالا پرت کرده و او را ۷ متر دورتر به زمین بکوبد و صدالبته که هیچ انسانی نمی‌تواند از چنین ضربه‌ای جان سالم به در ببرد.
گورخرها علاوه بر این لگدهای خطرناک، آرواره‌هایی قوی دارند و با پیچاندن گردن خود، می‌توانند با یک گاز استخوان‌های دست و بازوی انسان را بشکنند. به همین دلیل، حتی محیط‌بانان آفریقا هم کمتر جرات می‌کنند به این جانور نزدیک شوند. مرگ‌بارترین این لگدپرانی‌ها در فرار از دست شکارچیانی مانند شیر یا نبرد دو گورخر نر مشاهده می‌شود.










 

[ چهار شنبه 15 آذر 1391برچسب:جانوران, قویترین لگد دنیا, ] [ 11:51 قبل از ظهر ] [ فدائی ]
 
[ چهار شنبه 15 آذر 1391برچسب:عکس,گوسفند عظیم جثه, ] [ 11:50 قبل از ظهر ] [ فدائی ]
نهنگی که تا کنون تقریبا از چشم علم دور مانده بود برای نخستین بار مشاهده شد.



قانون- جسد این نهنگ ها که مادر و فرزند نر او هستند، در سواحل نیوزیلند یافت شد.
به گزارش عرش نیوز، محققان دانشگاه اوکلند می گویند این نهنگ های دندان دار و منقار دار موسوم به Mesoplodon traversiiگونه ای هستند که پیش از این فقط از روی چند استخوان شناسایی شده بودند. راشل کانستنتین پژوهشگران دانشگاه اوکلند گفت: این نخستین بار است که این گونه نهنگ که بیش از پنج متر طول دارد به طور

ادامه مطلب
[ چهار شنبه 15 آذر 1391برچسب:نهنگ دلفین, عکس, ] [ 11:48 قبل از ظهر ] [ فدائی ]

یک دانشمند موفق به کشف نوعی عنکبوت هانتسمن بدون چشم شد این عنکبوت که نخستین نوع از این موجود است Sinopoda scurion نام گرفته است.
این عنکبوت که طول پاهایش فقط شش سانتی متر و طول بدنش حدود 12 میلی متر است، قطعا یکی از بزرگ ترین نمایندگان از این نوع جانور که بیش از هزار 100 گونه دارد، نیست.

پیتر جاگر رییس بخش عنکبوت شناسی موسسه تحقیقات سنکنبرگ در فرانکفورت گفت: این عنکبوت را در غاری در لائوس حدود 100 کیلومتری غار مشهور زی بانگ فای کشف کرده است.

وی اظهار داشت پیش از این عنکبوت هایی از این جنس در غارهای دیگری مشاهده شده بود اما همه آنها چشم داشتند و رنگ بدنشان کامل بود. ولی Sinopoda scurion نخستین عنکبوت هانتسمن است که چشم ندارد.


 




 


ادامه مطلب
[ چهار شنبه 15 آذر 1391برچسب:لائوس, عنکبوت بدون چشم, ] [ 11:46 قبل از ظهر ] [ فدائی ]

نقشه برداری ژنی به معنای تعیین محل کردن ژنها بر روی کروموزومها و تعیین پیوسته یا ناپیوسته بودن آنها بهم می‌باشد. کاربرد اصلی نقشه برداری ژنی درژنتیک پزشکی ، تعیین محل و شناسایی ژنهای بیماری می‌باشد.
دید کلی

دو روش اساسا متفاوت برای جمع بندی نقشه‌های ژنی کروموزومهای انسان وجود دارد. نقشه برداری فیزیکی و نقشه برداری ژنتیکی. نقشه برداری فیزیکی با استفاده از سنجشهایی که نمایانگر فاصله فیزیکی بین ژنهای می‌باشند، محل ژنها را روی جایگاههای خاص در طول کروموزوم تعیین می‌کند. نقشه برداری ژنتیکی از شیوه تجزیه و تحلیل پیوستگی برای تعیین فواصل بین

ادامه مطلب
[ چهار شنبه 15 آذر 1391برچسب:نقشه ژنی, کاربردهای نقشه ژنی, ] [ 11:44 قبل از ظهر ] [ فدائی ]

ويتامين «d» هورمون است
پژوهشگران در يك تحقيق جديد اعلام كردند: ويتامين «d» در واقع يك هورمون است.

به گزارش سرويس بهداشت و درمان ايسنا، اين محققان ادعا كرده‌اند: ويتامين d در واقع هرگز يك ويتامين نيست بلكه هورموني است كه بدون هيچ گونه كمكي از جانب نور خورشيد در درون بدن ساخته مي‌شود. يك گروه از محققان بين‌المللي اين تحقيق را انجام داده و به اين نتيجه رسيده‌اند كه افزايش ميزان ويتامين d در رژيم غذايي زندگي مدرن


ادامه مطلب
[ چهار شنبه 15 آذر 1391برچسب:ویتامین د,هورمون د, ] [ 11:42 قبل از ظهر ] [ فدائی ]
مقدمه

اولین کتاب حیات کامل شد! کتابی که بیان می‌کند ژنوم انسان از 3.2 میلیارد حرف تشکیل شده است و الفبای آن 4 نوع است : A,C,G,T . این حروف با نظم در طول رشته یک متری DNA ، که درون هر یک از سلولهای یک جاندار وجود دارد، بارها و بارها تکرار شده‌اند. برای زیست شناسان ، این کد(برای دسترسی) آسان و پرفروش است. این کتاب انقلابی در زیست شناسی برمی‌انگیزد.

بیوتکنولوژی ، شیوه‌ای که مولکولهای زیستی را بکار بندد، علمی تازه و نو نیست. بلکه انسانها از هزاران سال گذشته آن را بکار بستند. تاریخ دقیقی برای مشخص کردن زمانی که انسانها قادر به ساختن نان و ماست بودند وجود ندارد، اما امروزه چه چیز بیوتکنولوژی را مهم و هیجان انگیز ساخته است؟Genomics! علمی که بر هم کنش بین ژنها را مشخص می‌کند. تکنولوژیهای ژنومیک به ما توانایی رمزگشایی کدهای ژنتیکی را داده‌اند، توانی که ما را به درکی جدید در زیست شناسی می‌رساند. ما اکنون در درون یک انقلاب هستیم، انقلابی در علوم زیستی!



تعریف ژنومیک

Genomics علمی است در مورد ژنوم ، درباره این که ژنها چگونه بر یکدیگر اثر می‌گذارند. ژنوم از رشته‌های همانند یک متری DNA که

ادامه مطلب
[ چهار شنبه 15 آذر 1391برچسب:ژنومیک, ] [ 11:40 قبل از ظهر ] [ فدائی ]
متخصصان علوم اعصاب و نورولوژی در انستیتو علوم ویزمن موفق به شناسایی یک خانواده پروتئینی شده اند که قادر است واکنش استرس را آرام کند.

به گزارش سرویس بهداشت و درمان ایسنا، دکتر آلون چن متخصص اعصاب در این انستیتو خاطرنشان کرد که پروتیئن جدید با مکانیسم بروز استرس در مغز مقابله می کند.

روزنامه ساندی تایمز چاپ انگلیس در این باره نوشت: پروتئین تازه کشف شده از خانواده پروتئین های


ادامه مطلب
[ چهار شنبه 15 آذر 1391برچسب:بروتئینها , استرس وبروتئینها, ] [ 11:38 قبل از ظهر ] [ فدائی ]
رابطه ي عشق و هورمون ها !!!

افراد در همه جوامع و فرهنگ ها عاشق می شوند. خصوصیات شایع عشق شامل احساس بودن دریك حالت ذهنی تغییر یافته، اشتغال خاطر با افكار و تصاویر معشوق و تغییرات در رفتار با هدف به دست آوردن پاسخ متقابل از معشوق است.
این پدیده زیر و رو كننده آنچنان همه گیر و جهانشمول است كه برخی از محققان می گویند ممكن است فرآیند تكامل درون ما برنامه ریزی شده باشد. نظریه این است كه فرزندان در صورت مراقبت بهتر والدین از آنها با احتمال بیشتری به طور سالم رشد می كنند و به

ادامه مطلب
[ چهار شنبه 15 آذر 1391برچسب:هورمونها, رابطه هورمون با عشق, ] [ 11:34 قبل از ظهر ] [ فدائی ]
جهش ژنتیکی، الگوهای پیری را در مردان و نه در زنان تحت تاثیر قرار می‌دهد. تحقیقات جدید نشان می‌دهد که جهش DNA میتوکندری منجر به پیر شدن سریع‌تر مردان نسبت به زنان می‌شود. این یافته می‌تواند توضیح دهد که چرا زنان به طور متوسط ، بیشتر از مردان عمر

ادامه مطلب
[ چهار شنبه 15 آذر 1391برچسب:طول عمر,افزایش عمر زنان , ] [ 11:32 قبل از ظهر ] [ فدائی ]
محققان موفق به طراحی و ساخت میكروسكوپی برای كشیدن زنجیره ای از اتم ها شدند.
گروهی از محققان دستگاهی را ساخته اند كه می توان با آن زنجیره ای از اتم ها را كشید. با این دستگاه می توان در فضایی به كوچكی ۵ پیكومتر مانور داد.
این محققان با الهام از میكروسكوپ روبشی تونلی موفق به طراحی و ساخت دستگاه جدیدی شدند.
در این دستگاه از یك سیم بسیار نازك از جنس طلا به عنوان نوك استفاده شده است كه آن را به سطح ورقه ای از طلا نزدیك می كنند، این فاصله كم كم كاهش می یابد تا جایی كه پیوندی میان نوك و سطح برقرار می گردد.
در این حالت نوك می تواند زنجیره ای از تك اتم ها را كشیده، از سطح جدا كند. مزیت این روش آن است كه می توان كنترل زیادی روی فرایند داشت؛ به طوری كه می توان گفت در چه زمانی دو اتم آخر از یكدیگر جدا می شوند؛ بنابراین با این روش می توان استحكام و هدایت الكتریكی یك زنجیره ی اتمی را محاسبه كرد.
یك سیستم نوری- فیبری در این دستگاه قرار داده شده كه به عنوان یك آیینه در اینترفرومتر نوری كلاسیك عمل كرده و هر تغییر در جنبش نوك را در حد كمتر از طول موج نور شناسایی می كند.
سیگنال ایجادشده از اینترفرومتر فاصله موجود میان نوك و سطح را كنترل می كند. علاوه بر این یك جریان الكتریكی سطح و نوك وجود دارد كه با آن می توان زمان رسیدن نوك به فاصله ی دو اتمی سطح را مشخص كرد.
به این دستگاه می توان حسگر نیروی اتمی بسیار دقیق اضافه كرد و با آن نیروی میان دو اتم را به دست آورد.

ادامه مطلب
[ چهار شنبه 15 آذر 1391برچسب:زنجیره اتمها,میکروسکوب برا کشیدن اتم, ] [ 11:30 قبل از ظهر ] [ فدائی ]
فیزیک محیط زیست عبارت است از اندازه گیری و تحلیل برهمکنشهای بین موجودات زنده و محیط زیست فیزیکی آنها.


مقدمه

 

برای اینکه موجودات زنده به نحو مطلوبی رشد و تولید مثل کنند، باید با محیط زیستشان سازش یابند. برخی موجودات زنده کوچک می‌توانند در دماهای بین 6- و 100 درجه سانتیگراد رشد و نمو پیدا کنند و وقتی محیط زندگی آنها خشک شود، می‌توانند حتی تا دمای زیر ˚272C- نیز زنده بمانند. از سوی دیگر اشکال عالیتر حیات با بروز دادن پاسخهای فیزیولوژیکی حسی به محرکهای فیزیکی خارجی با گستره نسبتا باریکی از محیطهای زیست سازگار شده‌اند. محیط زیست فیزیکی گیاهان و جانوران دارای پنج جز

ادامه مطلب
[ چهار شنبه 15 آذر 1391برچسب:فیزیک, محیط زیست, ] [ 11:26 قبل از ظهر ] [ فدائی ]
بسيار شنيده‌ايم كه واژه‌هاي مختلفي همراه واژه فيزيك آمده و به مجموعه‌اي از مطالعات خاص اطلاق شده است. از آن جمله مي‌توان به علوم فيزيك محيط زيست، متافيزيك، فيزيك هوافضا، فيزيك انرژي‌هاي بالا و... اشاره كرد.


در واقع هر كدام از اينها به نحوي به علم گسترده فيزيك مربوط است. مي‌دانيم كه «فيزيك» در لغت به معني «طبيعت» است و بيشتر در مورد آنچه كه با حواس خود از جهان طبيعت در مي‌يابيم، مربوط

ادامه مطلب
[ چهار شنبه 15 آذر 1391برچسب:بیوفیزیک, ] [ 11:20 قبل از ظهر ] [ فدائی ]
آيا تا بحال متوجه نوسانات روحي و جسمي خود شده ايد؟ تغييرات در ميزان بنيه و توانايي در انجام فعاليت هاي روزمره, مانند پرداختن به ورزش و شركت در ميهماني ها, احساس سلامت يا كسالت, نحوه برخورد با مشكلات و حتي نظم فكري شما و يا لحظات بحراني زندگي كه از لحاظ انرژي حياتي در بدترين و آسيب پذيرترين شرايط قــرار داريد . همه اين افــت و خيزهــا در سه چــرخه متنـاوب به نام هاي : 1- جسمي 2- حسي 3- ذهني خــلاصه مي

ادامه مطلب
[ چهار شنبه 15 آذر 1391برچسب:بیوریتم, ] [ 11:19 قبل از ظهر ] [ فدائی ]
طراحی نرم افزارهای قدرتمند به منظور تحلیل توالی ژنوم و اسید های آمینه یکی از دغدغه های اصلی دانشمندان بیوانفورماتیک در دنیاست.زبانهای برنامه نویسی متفاوتی در دنیا برای ایجاد نرم افزارهای

ادامه مطلب
[ چهار شنبه 15 آذر 1391برچسب:طراحی نرم افزار,ژنوم, ] [ 11:16 قبل از ظهر ] [ فدائی ]


چرا افرادي كه مبتلا به سندرم شكننده X هستند، از به آغوش كشيدن يا تماس فيزيكي با ديگران حتي والدين خود امتناع مي‌كنند.سندرم شكننده X، يك عارضه ژنتيك است كه به واسطه آسيب ديدن كروموزوم X به وجود مي‌آيد و يكي از شناخته‌شده‌ترين دلايل ابتلا به اوتيسم و عقب‌ماندگي ذهني وراثتي است.


ادامه مطلب
[ چهار شنبه 15 آذر 1391برچسب:کروموزوم ایکس,جهش, نتایج تغییرات ایکس, ] [ 11:15 قبل از ظهر ] [ فدائی ]

دانشمندان اتریشی دریافتند بال‌های سفیدرنگ نوعی پروانه آسیایی با نوک‌های قرمز و نارنجی حاوی نوعی سم هستند.




این پروانه‌ها در این مشخصه با حلزون‌های دریایی شریک هستند. حلزون دریایی

ادامه مطلب
[ چهار شنبه 15 آذر 1391برچسب:بروانهها, بال سمی در بروانه ها, ] [ 11:12 قبل از ظهر ] [ فدائی ]

خرچنگ هاي نر پيش از جفت گيري اقدام به حفر سوراخ هاي جفت گيري كرده و در ادامه اين سوراخ ها را با شاخ و برگ پوشانده و مرتب مي كنند. در ادامه اين نرها در كنار سوراخ هاي خود ايستاده و به كمك چنگال هاي بزرگ خود از ماده ها دعوت مي كنند كه وارد حفره آماده شده توسط آنها شوند.

خرچنگ‌هاي كاليفرنيايي «كمانچه‌زن» ماده كه سخت گير ترين جانور در در انتخاب جفت است پيش از جفت گيري بيش از 106 خرچنگ نر را زير ذره بين خود قرار داده و آنها را مورد بررسي قرار مي دهند.

به گزارش شهر، بيشتر جانوران، قبل از تشكيل زندگي و انتخاب همسر آينده خود تنها با تعداد معدودي جفت بالقوه ارتباط برقرار كرده و از ميان اين تعداد معدود جفت دلخواه خود را انتخاب مي كنند. اما اين مسئله در مورد تمامي جانوران صادق نيست.


ادامه مطلب
[ چهار شنبه 15 آذر 1391برچسب:انتخاب همسر, مشکل بسندترین جانور در انتخاب همسر, ] [ 11:9 قبل از ظهر ] [ فدائی ]
تحقیقات دانشمندان لهستانی در رابطه با زنبورهای عسل نشان می‌دهد که زنبورهای کارگر نسبت به تغییر ملکه واکنش نشان می‌دهند و زمانی که ...

تحقیقات دانشمندان لهستانی در رابطه با زنبورهای عسل نشان می‌دهد که زنبورهای کارگر نسبت به تغییر ملکه واکنش نشان می‌دهند و زمانی که با چشم انداز مسئولیت های جدید رو به رو می شوند رفتاری شبیه شورش از خود نشان می‌دهند.
دانشمندان لهستانی دریافته اند که زمانی که یک زنبور دختر به عنوان

ادامه مطلب
[ چهار شنبه 15 آذر 1391برچسب:زنبور کارگر, تغییر ملکه,واکنش کارگران باتغییر ملکه, ] [ 11:6 قبل از ظهر ] [ فدائی ]

شیطان تاسمانی کوچکترین جونده جهان در کتاب رکوردهای گینس
در تاریخ 7 سپتامبر سال جاری و در سیدنی استرالیا ، در روز ملی حیوانات رو به انقراض نام شیطان تاسمانی با عنوان کوچکترین جونده جهان در کتاب رکوردهای گینس به ثبت رسید.ا ین جونده کوچک درمیان دیگر جانوران موجود در فهرست گونه های رو به انقراض قرار گرفته است. در این روز فهرستی منتشر شد که نام 10 گونه حیوانی شامل شیطان تاسمانی، گوریل، نوعی کرگدن و حیوانات دیگر به عنوان گونه های رو به انقراض به دنیا معرفی شد.

 


ادامه مطلب
[ چهار شنبه 15 آذر 1391برچسب:کوچکترین جونده, ] [ 11:3 قبل از ظهر ] [ فدائی ]
مثانه!

طبیعت قورباغه ها برای استفاده از مثانه به عنوان ذخیره آب در زمان خشکی معروفند، اما مثانه آن ها قابلیت منحصر به فرد دیگری هم دارد : بلعیدن اشیای خارجی و بیرون انداختن آن ها ، بدون این که به بدن آسیبی برسد.

قورباغه هایی که در مناطق خشک و صحرایی زندگی میکنند ، روشی انحصاری برای ذخیره آب در مواقع خشکی دارند : مثانه!
آنها معروفند به این که مقادیر زیادی آب را درون مثانه خود ذخیره میکنند تا بتوانند تا بارندگی بعدی یا

ادامه مطلب
[ چهار شنبه 15 آذر 1391برچسب:قورباغه, دفاع درقورباغه, ] [ 10:52 قبل از ظهر ] [ فدائی ]
انگور خشک شده که همه به نام کشمش می شناسند، قرن ها پیش به وجود آمده است… کشمش در ایران و مصر در ۲۰۰۰ سال قبل از میلاد، تولید شده بود.۱- کشمش، میوه خشک مغذی است و مانند دیگر خشکبارها در تمام سال یافت می شود. یک غذای پر انرژی، کم چرب و کم سدیم می باشد. بنابراین برای افرادی که رژیم های کم سدیم را باید رعایت کنند، خوردن کشمش بسیار مفید می باشد.۲- کشمش دارای خاصیت آنتی اکسیدانی می باشد و از تخریب سلولی جلوگیری می

ادامه مطلب
[ چهار شنبه 15 آذر 1391برچسب:کشمش, ] [ 10:51 قبل از ظهر ] [ فدائی ]
اگر در تلاش برای یافتن روشی سریع و یا قابل اجرا برای کاهش وزن هستید ، حتما تبلیغات مربوط به انوع چای های رژیمی را نیز دیده اید و بسیاری از مشاوران تغذیه و رژیم درمانی نیز این نوع تولیدات را قبول دارند و برای شما تجویز می کنند. آیا براستی چشیدن این نوشیدنی ها می تواند این قدر موثر باشد و یا هر آنچه در مورد خاصیت منحصر به فرد آنها گفته می شود تنها تبلیغ است و دیگر هیچ؟! چای رژیمی چیست؟چای های رژیمی ، نوشیدنی های گیاهی هستند که به شما قول می دهند

ادامه مطلب
[ چهار شنبه 15 آذر 1391برچسب:چای رژیمی, ] [ 10:48 قبل از ظهر ] [ فدائی ]


تحقیقات علمی جدیدی نشان می دهد که برای چرایی شاد بودن افراد چاق شواهد ژنتیکی وجود دارد.



ادامه مطلب
[ چهار شنبه 15 آذر 1391برچسب:چاقی,افسردگی,چاقی وافسردگی, ] [ 10:45 قبل از ظهر ] [ فدائی ]

سقط جنین عارضه ای است كه دام ماده قادر به نگهداری جنین نبوده و ان را از بدن دفع می نماید و در این ارتباط عوامل عفونی و غیر عفونی می توانند مننجر به سقط جنین گردند . از جمله عوامل عفونی ایجاد كننده سقط جنین, كامپیلوباكترفتوس (ویبریو فتوس) كلامیدیا پستیس (عامل سقط جنین آنزئوتیك , لپتوسپیروز, بروسلوز ( گونه بروسلا اوویس , عامل ایجاد كننده تورم اپیدیدیم در قوچها ) تب كیو, بوردر دیزیزوبلو تانگ و از عوامل غیر عفونی می توان ضربه و ضغطه كمبودهای تغذیه ای و مسمومیت حاصله از گیاهان سمی را نام برد.

شیوع سقط جنین هایی كه تا 3 هفته اول آبستنی رخ می دهند اغلب به دلیل كمبودهای مواد غذایی و یا ناشی از استرس است كه معمولاً‌تا میزان 25 درصد می رسد سقط جنین هایی كه بیش از میزان 5/1 الی 2 و حتی 5 درصد عادی بوده و چنانچه این میزان به حدود 20 الی 30 درصد برسد و اقدام بهداشتی لازم در مورد آن


ادامه مطلب
[ چهار شنبه 15 آذر 1391برچسب:سقط جنین در میش,عوامل عفونی در میشها, ] [ 10:32 قبل از ظهر ] [ فدائی ]

الف- از لحاظ قابلیت هضم و تجزیه پذیری شكمبه ای ، تفاله ی سیلو شده بهتر از انواع تر و یا خشك شده است.
یكی از كاربردهای روش تعیین تجزیه پذیری شكمبه ای مواد خوراكی ، پی بردن به میزان ضریب انباشتگی آنها در شكمبه است ( ضریب انباشتگی بامصرف خوراك رابطه ی عكس دارد ) . با توجه به این نكته كه در اوایل شیردهی ، میزان مصرف خوراك كم میشود، باید به دنبال استراتژیهایی برای افزایش مصرف مواد خوراكی در دام است. یكی از این استراتژیها ، استفاده از مواد خوراكی با ضریب انباشتگی


ادامه مطلب
[ چهار شنبه 15 آذر 1391برچسب:دامها وتغذیه,ماالشعیرو تغذیه دام, ] [ 10:30 قبل از ظهر ] [ فدائی ]

هتر است از طرف سمت راست ه یک گاو بسته شده نزدیک شوید باپذیرفتن این نکته که شیر معمولا از این طرف دوشیده می شود مگر آنکه شرایط صورت دیگری را ایجاب کند. فرد نباید بدون آنکه پشت گاو را نوازش کند از طرف چپ به گاو نزدیک شود


ادامه مطلب
[ چهار شنبه 15 آذر 1391برچسب:دامداری,نزدیک شدن به گاو, ] [ 10:18 قبل از ظهر ] [ فدائی ]
.: Weblog Themes By Pichak :.

درباره وبلاگ

***این وبلاگ شامل جدیدترین مطالب علمی ,آموزشی,دانشگاهی ودرسی می باشد که علاوه بر همکاران ,دانش آموزان ودانشجویان می تواند برای سایر افراد نیز مفید واقع شود. ***
امکانات وب
ورود اعضا:

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

<-PollName->

<-PollItems->

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 7
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 7
بازدید ماه : 1012
بازدید کل : 197169
تعداد مطالب : 253
تعداد نظرات : 16
تعداد آنلاین : 1

<-PollName->

<-PollItems->


تماس با ما

استخاره آنلاین با قرآن کریم

Google

در اين وبلاگ
در كل اينترنت

.

ابزار پرش به بالا


  • دانلود فیلم
  • قالب وبلاگ
  •